Školení pro školy? Zní to jako nošení dříví do lesa, ale realita je jiná. Vzdělávání se není jen otázka "školního věku", ale je důležitým faktorem růstu osobnosti člověka. Dynamická současnost přináší nutnou potřebu neustálého doplňování znalostí a vstřebávání nových informací. Prosperující firma je založena nejen na knowhow, ale také na kvalifikované pracovní síle. Vzdělávání zaměstnanců je pak klíčovým úkolem vedení. Tento stav neplatí jen pro komerční firmy, ale týká se i neziskových společností či vzdělávacích zařízení.
V dnešní době hraje role ředitele školy mnohem větší úlohu než dříve. Ředitel už není jen organizátorem výuky, ale v podstatě personálním, marketingovým, finančním a provozním manažerem. Na pedagogický kolektiv školy tedy pohlížíme jako na středně velkou firmu, která k úspěchu potřebuje své zaměstnance školit a zvyšovat jejich kvalifikaci. Schopný pedagogický sbor dokáže nejen dobře "vyučovat", ale například i částečně převzít břemeno rozvoje školy. Proč by nemohl vést projekt či získávat dotaci někdo jiný, než jen ředitel?
Rozsah a hloubka školení je vždy závislá na konkrétní poptávce školy. Semináře většinou neorganizujeme jako otevřené (ve smyslu pro zájemce z různých školských zařízení), ale naopak tvoříme na míru danému zadavateli. Objem získaných informací při "otevřených" školeních strmě klesá. Každý přichází z praxe s určitou představou a požadavkem. Při hromadných školeních se není možné specializovat na jen konkrétní problematiku. Na druhou stranu ale v některých případech využíváme setkání zástupců z různých oblastí a škol. Jedná se o workshopy, které jsou založeny na výměně zkušeností. Součástí naší nabídky jsou pak tzv. dvoudílné semináře. Jedná se o cílené školení, které pak pokračuje druhým dílem - workshopem, postaveným na bázi organizovaného setkání zástupců různých škol a výměně jejich zkušeností.
Pro orientační představu níže uvádíme oblasti školení, která jsou nejčastěji poptávána. Spolupracujeme s řadou odborníků, kteří danou problematiku vykonávají v praxi a tak je možné upravit témata zcela dle Vašeho přání.
Vést projekt neznamená jen zadávat úkoly. Důležité je správně organizovat, plánovat, motivovat, ale také řešit incidenty a chyby. Seminář nabízí teoretické seznámení a návod, jak by mohl projektový manažer celý projekt realizovat.
Plánujete zajímavou investici a uvažujete o předložení projektu? Co by měl takový dokument obsahovat? Seminář je vhodné doplnit o problematiku vedení projektu či fundraising.
Planujete získat finanční prostředky z jiných zdrojů? Jak správně nastavit proces, v rámci kterého organizace získává dárce, kteří finančně či materiálně podporují její činnost? Fundraising neni jen o dotacích a grantech. Doporučujeme seminář doplnit o téma komunikace a její vhodné strategie.
Je nutné naši školu propagovat? Proč utrácet za něco takového? - Public relation není jen drahá reklama. Existuje řada jiných forem propagace a zlepšování povědomí o Vaší škole.
Koučování patří mezi nejpoužívanější nástroje řízení a motivace zaměstnanců. Za jeho nejvýznamnější cíl lze pokládat zvýšení výkonnosti zaměstnanců a vybudování schopnosti najít řešení i v obtížných pracovních situacích. Klíč ke správnému uchopení koučingu a motivace je ukryt ve vztahu kouč-koučovaný a ve striktně individuálním přístupu kouče.
- Týmová spolupráce a efektivita prácePro prosperující firmu je týmová spolupráce jedním z nezbytných předpokladů pro vznik efektivního a flexibilního pracovního prostředí. Velmi schopný a samostatný jedinec nedokáže nikdy nahradit maximálně sehraný tým více pracovníků. Nelze tedy opomíjet týmovou spolupráci. Naopak je nutné ji rozvíjet a posilovat.
Správné hodnocení zaměstnance by mělo směřovat k jeho vyšší motivaci a především k poskytnutí zpětné vazby od jeho vedení. Vhodně vedené hodnocení je mnohokrát efektivnější, než umělé navyšování odměn. Motivace není založena jen na penězích. Seminář je zaměřen na seznámení se systémem hodnocení, způsob vedení rozhovoru, přístup k možným konfliktům, atd..
V dnešním uspěchaném světě nemáme často možnost povídat si s lidmi třeba při procházce parkem nebo při kávě po dopolední schůzce se sponzorem. Stejně jako se svět žene kupředu, tak komunikace nezahálí a denně zrychluje svoje tempo. Rychlost není jedinou měnící se podobou komunikace. Aby náš přednes působil přesvědčivě a aby splnil veškeré podmínky moderní komunikace, nestačí mluvit rychle. Je nutné perfektně zvládat komunikační strategie. Celkové vzezření během naší mluvy musí být sehrané a harmonické, abychom dosáhli svých představ.
Celkové vzezření společnosti, instituce nebo školy stojí na dokonalých e-mailových schopnostech korespondenta. Firemní písemná komunikace předchází osobním schůzkám i společně stráveným chvílím s profesním partnerem na vánočním večírku. Strategie, které využíváte v mezifiremní komunikaci, odkrývá jasně a nijak netlumeně základní rysy Vašeho firemního cíle.
Přemýšlíte nad profesionalizací Vaší organizace? Jak ji řídit? Má cenu hledat dobrovolníky nebo peníze na placené profíky? A kde na ně vzít?
Baví vás pracovat v neziskovém sektoru, ale nestíháte vše, co byste chtěli, protože chodíte do práce? Přemýšleli jste nad tím, že by vaše organizace mohla být i vašim zaměstnáním? Jaké výhody, ale starosti to přináší? Co je důležité vědět, než se rozhodnete?
Umíte propagovat dobře svoji neziskovku? Vychází o vás v tisku desítky článků? Posíláte novoročenky? Děláte výroční zprávu? Že na to nemáte čas a peníze? Udělejte si čas a peníze na to budou.
Tématem je mezioborové síťování nekomerčních organizací na krajské úrovni. Jaké to má výhody? Společnou silou se dá lobbovat na kraji, aby změnil dotační řízení. Nechávají se podávat společné projekty, realizovat kampaně či jen hledat společné cesty.
Veškeré školení je možné kombinovat s outdoorovými aktivitamy či teambuildingem. Zajistíte tak svým zaměstnancům nejen nové informace, ale i zabavnou formou jejich motivaci či zlepšení vzájemné komunikace.